January 29, 2009

Kek Coklat


Semalam tetiba je rasa nak wat kek coklat..so petang semalam g la cari barang kat econsave dgn cikjai...so brg dia pon x la bnyk sgt..simple jer kek ni..ni pon 1st time nak wat..x tau la jadi ker x..x tau naper skung ni rajin sesangat lak membuat kek..ritu balik kmpung 3 biji sekali wat..tp tu kek marble la..hehhe adik kesayangan sy la yg punya pasal..dia soh wat sebiji coz nak bawak balik asrama alih alih x sempat nak ptg msuk dlm bekas dah abis..jd nmpk gayanya terpaksa la membuatnya lagi..coz akak2 sy pon ada balik..sy buat lagi 2 biji..so sume org dapt rasa..n dpt pujian la coz cdap..hehehe..semalam try lak wat kek coklat..asalnyer resepi ni kn kukus tp disebabkan x de pengukus tukar jadi bakar..balik umah mlm td pas kuar g mkn dlm kul 10.30..tgk dulu citer menantu vs mertua..pastu baru wat..hehehe..bila dah ciap n masa bakar tu dia punya bau punya la syok...tergugat iman jap..hurm bila da ciap masak tuang topping coklat tu..n tabur coklat rice..cikjai punya la syok tgk..1st soh dia rasa n comen dulu..hehhe dia cakap sedap..sy pon try la mkn..erm bleh tahan gak la..mmg cdap pon..patut la org angkat resepi ni jadi 5 bintang...hehehe..kat bawah ni gambar kek coklat yang sy buat n dah ciap potong2 tok mkn..



amacam ok x..hehe nampak mcm cedapkan....





3 comments:

honey said...

nak.. hantar ke kl yek.. hehhe... zaimah ani dah jumpa souvenir pe nak bg.. tempah skang xpe kan?

CTROZAIMAH said...

hahah..jauhnyer nak antar..tp x per nnti ani blik zmh buat bg ani rasa..cdap...erm dah jumpe?souvenir pe nak bagi?

honey said...

http://cenderahati.fotopages.com/?&page=0

copyright@2012-Aku Seorang MAMA-All Righted Reserved