November 13, 2010
Dinner with SKCC Staff...
May 18, 2009
Waktu tulis entry nih baru pas mandi n nak siap g kerja..cik jai g school dah..ok cerita nya cam nih..dapt tulis entry pepagi nih sbb sy dah ada broadband kat umah..broadband nih actually adik cik jai yg punya..dia bg kami pkai sbb dia skang dok kat umah mak n ayah mertua sy so x der line 3G..jd dia ofer kami pkai sbb rs rugi x pkai sdgkan bulan2 kena byr..so skang nih we all byr separuh2 la..so tu yg rs best skit tu..huhu yer la leh line tenet bebila masa...x yah tunggu kat ofis jer...
ok entry untuk hari ni nak citer pasal hujung minggu semalam....tp nnti jap g cerita k....
ok jadi nih la story mori dia..hari jumaat tenghari macam biasa balik kejer kul 12.30pm..so balik prepare nak masak tok cik jai..pastu cik jai g solat n balik solat kami mkn n kuar g teluk batik coz nak cari hotel or chalet tok abg cik jai nak dok untuk 30hb nih...so far amat mengecewakan bila sume tempat yg kami g penuh dah dibook yer la kan cuti sekolah kan..so pas tu balik umah..kul 5.45pm tu sy kuar balik coz nak g aerobikkan..jd aerobik abis kul 7.00pm..balik umah n mlm lak kemas2 baju coz nak balik umah my MIL sbb sok my MIL ade nak buat mkn2 & sekaligus merangkap mesyuarat utk majlis kenduri my lil SIL tu..jadi dlm kul 10.30 kot kami smpai umah my MIL..smpai2 sy n cik jai trus menuju ke komp my FIL coz nak tgk aper yg problem streamyx dia tu..so buat punya buat smpai kul 12 lebih..huhu ngantuk rsnya...so trs tdo..
kul 6.30pg sbtu tu sy dah bgn dah coz bdn pon x pnt sgtkan jd x la rs x leh bgn..so bgn2 solat n tinjau2 la kat dapur tgk ape yg sy leh buat..tgk2 ader pinggan x basuh lg..so sy basuh n kemas2 skit..masak air jugak..x lm pas tu my MIL ckp soh tman g pasar beli brg nak masak utk petang nnti..majlis ptg nnti lepas asar..so x la kelam kabut sgt kan..so sy kjut cik jai bgn n tnya nak ikut g pasar x kan..so cik jai prefer nak ikut..tggu cik jai ciap n sy kemas skit ape yg patut..pas cik jai mandi sumer kami pon g..smpai pasar my MIl jalan cari barang yg nak beli n sy jln dgn cik jai jer..x sempat nak ikut my MIL jalan ,,laju betul..so ms kt pasar..tu sy sempat la rembat apam balik..teringin sangat rasanya..lm jugak la kat pasar tu..pas da settle sumer..kami balik..smpai umah sy trs tolong aper2 yg patut..cik lak tlg my FIL buat tmpat sidai baju..so pnt skit la tp best..pas dah ciap2 sumer..rumah pon dah kemas aper yg patut dlm kul 1 pm lebih cam tu sy n cik jai balik umah kami kat stewan..amik baju..camner tah leh lupa bawak suar cik jai..huhu sori sayang..)btul2 lupa..so kami balik tu tok amik baju2 utk bawak balik umah my MOM lak..so dlm kul 2.30pm cam tu kami pon gerak balik ayer tawar balik tp nak tau x..terfikir nak beli kek tok cik jai sempena hari guru hari sabtu tu..
HAPPY TEACHER DAYS SAYANG!!!!!
so ckp kat cik jai singgah jap kat kedai kek paris tu..memula nak seperais tp x leh la sbb cik jai lak ikut sekali masuk kedai kek tu..huhu so soh cik jai pilih jer la kek tu terus kan..n x lupa jugak atas kek tu sy mintak tulis wish teacher day tok cik jai n my FIL sekali sbb dia juga seorang guru pencen...
so balik umah my PIL trs..smpai2 org pelik coz naper bawak kek lak kan..so sy ckp la kek tok cik jai n my FIL...tgk keadaan kat umah kesemuanya hampir siap..kawan2 my MIL pon ada dah..tinggal tggu orang datang jer lagi..pas tu panggil cik jai n my FIL tok ptg kek tu..sempat la snap beberapa keping gambar..best tgk cik Jai n my FIL...mesti depa rs dihargaikan...
hurmm....tu jer la yg mampu sayang bagi utk abang ok....pastu masuk waktu asar n my FIL ajak solat berjemaah sesama..so my FIL jd imamnya..dlm kul 5pm tu majlis dimulakan..so bincang2 la psl kenduri tu nnti..n pastu mkn2 sumer..x terlepas juga sy..huhu bnyk betul sy mkn masa nih..hilang diet sumer...tp nak wat camnerkan...pas abis majlis..sy n cik jai n dgn yg lain2 kemas2 la umah cepat2 sbb nnti pas maghrib sy n cik jai nak balik kmpung sy lak kan..so x nak kelam kabut lakan..sblum masuk waktu maghrib tu sumer nya dah beres..sblum sy mandi n solat tu my MIL soh sy masak udang yg dia beli td..sy pon masak dgn cara sy lalu ter jadinya lah udang masak goreng kunyit....
sy mandi n solat..pastu ciap2 nak balik umah my mom..sblum tu mkn dulu skit nasi temankan cik jai mkn...dlm kul 8.30 mlm kot kami pon beransur pulang..
umh my MOM...
smpai umah my mom lebih kurang kul 9 lbih la..so singgah umh my bro dl layan tgk konsert af7 yg akhir..dlm 11 lebih baru balik umah my mom..n pas tu terus tido...
sebenarnya kami balik ni ada sebab lain jugak iaitu nak g memancing.. hahaha tu x sabar nak balik tu...so sok paginya dlm kul 7 am tu my anak2 sedara dah dtg umah tok kejutkan g memancing..teruja depa sebenornya..tu x sempat2 tu..sy n cik jai bgn n ciap2..dlm kul 9.00 am tu kami dah bertolak g memancing dah..syok rasanya...kiranya x menghampakan la kali ni g sebab semua yg g mejoritinya dapat udang..dlm kul 2 lebih cam tu kami pon balik la..kiranya puas la memancing walaupon kejap jer...
balik umah sy mandi mkn solat n terus terlelap smpai kepetang...cik jai pon sama..kepenatan la jugakkan..kami balik umah stewan pas maghrib....
itulah dia kisahnya..nnti upload gambr k..skrg x de mood nak mengupload...
May 11, 2009
(8,9 & 10HB MEI, 2009)
tpat jam 8.30 pm sesi aerobik pon dimulakan..berpeluh jugak la..tp best..sesi kelas aerobik abis jam 9.30pm..so pas abis sy terus gerak balik..
sampai umah lebih kurang kat kul 10pm..so rehat dpn tv n tggu cik jai balik la..coz cik jai promis x tdo kat sekolah..leka tgk tv..tepon pon bunyik..tgk pemanggil adalah cik jai..(dlm pikiran mesti nak balik dah nih) so betul tekaan ku..cik jai says "helo,abang nak gerak balik dah nih..."huhu x sabar rsnya...so i said.."ok,take care"...walaupon sy kini hidup bersama cik jai hampir menjengah ketahun yg ke-3..tp perasaan ini tetap sama seperti sy mula kenal cik jai dl..huhu..setiap saat sy merinduinya, mengingatinya n ..tido mlm juga kini tidak akan lena tanpanya..
x lm pastu cik jai pon sampai rumah..so sy pon mandi n solat n pastu sembang2 dgn cik jai jap n trs tidur..
*bunga tu hadiah dari kedai kek tu..dia bagi..
n ini la hasilnya selepas di potong..So..Happy Mother Day to my Mom..Thanks diatas segala kasih sayang mu...
dalam kul 2 lebih cam tu ajak my mom g umah bidan kat kmpung tu soh tgk2 kat perut sy nih..apa nak jadi pon x tau..still x dtg2 peod lagi.. so pas solat trs g nek motor..smpai umah bidan tu, mymom pon memulakan mukadimah la..hikhik lawak jer..my mom pon bgtau la kat bidan tu perihal sy..so di soh sy baring n tgk2 kat perut..dia bohnya minyak n urut2 sket..so sbnrnya sy pon x phm sgt aper mak bidan tu ckp..coz bahasanya laen kan..my mom paham la tp sy phm la jugak sket2kan..di ckp..perut sy panas n lagi dia ckp..mybe mak or nenek dia dulu la..x sure lakan sape tp bagitau dia kalo perut or ari2 tu rs panas nak peknen..bila dengar cam tu..hati nih dah berbunga..yer lakan..tu la yg dinanti2kan..tp x la tunjuk kat situ..mak bidan tu pon x la mengesahkan betul or x..sbb dia pon rasa kat luar jer kan..so pas di urut2 tu dia bg sy air tok minum..tu dah jadi kebiasaan lakan..mmg ada..dah settle2 sumer sy n my mom pon gerak balik umah..so i pon ready2 nak balik ctewan balik coz cik jai dah ada kat umah..sy capai ape yg patut n gerak balik...
*dlm kete on the way balik ctewan*
masuk2 kete i trs call cik jai bgtau aper mak bidan tu ckp..sure dgr suara cik jai happy jer..tp x la excited sgt kan..sbb x tau la btul ker x..."sesungguhnya..penantian itu menguji kesabaran hati kami..."
*sampai umah ctewan*
cik jai sambut depan pintu..trs peluk n tnya psl mak bidan tu ckp..huhu.."sorry sayang"...ku memahami hati dan perasan mu..sy trs baring depan tv n cik jai pon sama..smbg2 pasal baby..harap itu menjadi kenyataan..sesekali cik jai mengusap n mencium perut ini...luluh rasa hati ini tatkala berlaku sebegitu...andai ku mampu......
*tv*
cik jai jugak bgtau my MIL call soh antr tv kat giant..huhu..penat drive x hilang lg..ni kn teman cik jai g balik umah my MIL lak..tp x per kerna mu sayang...so mandi2 n ciap trs pasar malam dl cr makanan n g giant tnya psl tv tu n byk la songeh dia sumer kan smpai cik jai dah bengang pastu balik umah ctewan n pas solat maghrib trs grk g umah my PIL..smpai2 my MIL tgk prepare kad kahwin my lil SIL yg nikah ritu..coz kenduri nak dkt dah so my MIL pon hntr2 kad untuk jmputan la kan..so cik jai trs g dapur..x sure smbg aper dgn my FIL..tp tgk cik jai mcm runsing..mgkin psl tv la kan..pastu dgr2 cik jai soh adik dia apiz angkat tv tu nak antar balik..so my MIL pon tnya2 la knpa pe sumer..last2 my MIL pon ikut sama g giant nak settle psl tv 2..macam2...
*Giant*
sampai giant tgk my MIL dah trs jer nak jumper manager..huhu takut pon ada di buatnya..staff kat situ dah gelabah jer dah..so x tau la aper yg disettle kan coz sy kuar g parking kete n bila masuk balik tgk dah settle..tu la penangan my MIL..lm jugak la..sy cik jai dah wat x tau jer coz maleh dah nak layan staff tu..n akhirnya berjaya menukarkan tv yg baru...so pas dah settle kat giant my MIL tnya nak mkn kat maner..so sy punya suggest kat Bakau D muara..(sedap tau mkn kat sini..air dia punya la besar ..puas minum..)..n pas mkn trs balik umah my PIL semula tok antar tv..dah settle2..kami pon balik umah kami...(penat rasanya....)smpai umah stewan terus tdo coz dah mengantuk sgt rsnya....
*10/5/2009*(Ahad)
Lewat jugak la bgn..coz penat skit kan..so dah bgn mandi sumer n masak bekfast tok cik jai n capai phone tok call my mom nak wish Mother day n besday my mom...
so..Hapy Besday Mak...n happy mothers day..
x lupa juga ku capai hpon cik jai n ku titipkan mesej utk my MIL..wish Mothers day jugak...
Semoga kalian2 semua diberikan umur yg panjang dan kesihatan yang baik...
*Petang*
Kami keluar,g cuci2 mata...memula g econsave..cari buah buahan n pastu g cari kedai spec lak..cik jai nak wat spec baru coz yg ada tuh dah x selesa pkai..so sy pon dapt gak lah spec baru setelah puas membodek..haaha..thanks sayang....n lepas tu balik umah..
*malam*
mlm prepare nasik goreng coz cik jai ckp nak mkn nasi goreng...x lm lpas tu my lil SIL ani call ckp nak dtg umah...lebih kurang dalam kul 9.00 pm diaorang sumer smpai..yg ada my lil SIL ani n husband dia, my MIL and my lil BIL apis..dah sembang2 diaorang ajak kuar..kami pon kuar ke Lumut..kuar minum2 n mkn...dlm kul 11 lebih tu kami pon balik...
tu jer la cerita hujung minggu yg lepas..penat tp menyeronokkan..puas pon ada...
April 30, 2009
Petang tadi biasalah menjalani aktiviti sy yg dah dijadualkan..joging..balik kejer kul 5 ptg..smpai umah rehat jap n ready tok g joging..my hubby dah ready dah..bersemangat jer...so kul 6.oopm tu grk g padang astaka..tgk hari mendung jer risau lak hujan..huhu..tp mgkin x kot...tawakal jer la..smpai astaka panaskan badan dl pastu br mula joging..rini cik jai cakap kn lagi cepat dari semalam..dan akhirnya berjaya menghabiskan satu pusingan selama setengah jam jer..kira ok la tu..hari selasa ritu satu jap..tp mmg penat giler..pas abis joging balik umah mandi sumer..pastu masak tok cik jai..(goreng ikan jer coz tengahari tadi nyer mkn ader lagi...)pastu kemas umah lak..bersepah rasanya umah..skang waktu tulis nih dah ok dah...puas hati la...sbnrnya tgh bosan nih x tau nak wat per..cik jai skang nih tgh tgk tv..so pe lagi sy membodek la nak mentenet...so langgan la broadband daily nih..ok la jugak...slow la skit....so skang nih mentenet sambil merehatkan minda.....
April 29, 2009
Petang semalam dlm pukul 6.15 ptg..sy n cikjai g joging..ini adalah buat kali yang kedua..Yg 1st time dulu..dah berkurun lamanya..Kami joging dekat padang astaka..rmai jugak orang..sbnrnya sekarang nih..sy tgh proses nak menguruskan berat badan..so 1 weeks full dgn aktiviti..dari hari isnin smpai la ke jumaat..
Aktiviti yg sy buat...
- Isnin, Rabu & Jumaat - Kelas Aerobik - Jam 6-7 Ptg / 8.30 - 9.30 Mlm..(salah satu la)
- Selasa & Khamis - Joging - Jam 6-7 Ptg (tp yg ni ikut perjanjian dgn cik Jai )
So petang semalam kami pon joging la buat kali yg kedua kalinya..so x la penat sgt..n tgk cik jai ok jer..huhu sy la yg penat skit..tp kena kuat sbb kn jalankan kehidupan dgn cara yang sihat..(mcm dlam citer "The Biggest Loser" tu)dari situ la dapat inspirasi..hahaha
huh..jauh jgk nak pusing satu padang astaka tu..rs mcm petang2 padang ni menjadi tumpuan bagi penduduk sekitar2 Sitiawan nih utk beriadah...x kira kaum melayu. cina n india..sumer ada..jd smpai separuh padang dah terasa penatnya badan tp kn habiskan jugak..apepon best jugak sbb terasa seronoknya..dari petang2 x wat per tido jer...
so skang ni dari hari isnin sampai la ke ahad kebiasaannya ada aktiviti la...
Isnin - Jumaat - 9.00-5 ptg kerja
Isnin, Rabu & Jumaat - Kelas Aerobik (6-7ptg atau 8.30-9.30mlm)
Selasa & Khamis - Joging (6-7 ptg)
Jumaat (malam) - Badminton (8.00 mlm - smpai Cik Jai kata "Jom Balik")
Sabtu & Ahad - Selalunya rehat kat umah jer la ataupon kuar bersiar2..huhu..bdn pon nak rest jugakkan..
itu lah dia..sebahagian aktiviti bagi sy n my husband..
so setiap orang tu mesti jalani kehidupan yang sihat untuk hidup yg sihat..
x semestinya kurus itu sihat n x semestinya gemuk itu juga x sihat..
adakalanya kurus itu sakit n gemuk itu juga sihat
TAPI........
"...JIKA KURUS ATAUPON GEMUK N SEKIRANYA NAK KAN KEHIDUPAN YG SIHAT N BAGUS AMALKAN LAH CARA HIDUP YANG SIHAT..."pasti akan dapat hasil yg memuaskan...
March 31, 2009
Badminton
March 23, 2009
Aktiviti Hujung Minggu
nak story nih..aktiviti hujung minggu yg sy n cikjai buat..nak tau aper..?kitaorang g memancing udang kat sungai perak..hahhah macam best je ..ok asalnya macam nih..hari sabtu haritu..we all balik umah my mom kat kota setia..g kenduri umah jiran my mom..so we all tdo umh my mom la..
x sgka plak kan my bro ajak mancing..ckp kat cik jai " ok jugak g memancing coz kita x pnh g..."ha hah..ruper cik jai pon pasang angan2 nak g memancing..! pagi tu dah bekfast sume dgn my family tgk jam dah kul 9..em cam x jadi jer nak g mancing nih..tiba2..

* onthe way g mancing..waktu dalam bot
sebenarnya ni la kali pertama sy nak g memancing..seumur hidup x nah g lagi..takut jugak..hehe kat sini la tempat org2 yg mengambil jalan shortcut utk
nak pegang pancing pon x tau..so si budak2 kecik tu la yang mengajar..so bila dah budak2 tu boh umpan kat pancing tu..sy pon baling la tali pancing tu ke sungai n tunggu..hampir 10 minit..sy tgk pancing yg sy pegang cam ada benda tarik..
so ckp la kat my anak2 sedara.."naper pancing acu ni gerak2..diorang ckp..dah kena la tu..n soh angkat..sy pon pusing la tali tu sampai pendek..my bro ckp pelan2 sbb tkut lepas..x tau la aper yg mkn kat my pancing..huhhu nak tau..bila sy angkat jer tgk pancing sy kena udang galah..best giler...mmg teruja betul..my bro ckp..
"ai..x smpai 15 minit letak dah lekat..udang galah plak tuh..so my anak sedara kuarkan mata kail drpda udang tu..yes..sy berjaya..cikjai lak excited tgk sy dpt udang tuh..sy n cik jai lak gilir2 guna pancing tu..
x lm pas tu my anak sedara lak yg dpt udang tp kecik jer lm jugak la kat situ sblum kami berpindah ketempat yg lain..my bro dah bising coz dia x dpt udang lagi...my bro bawak kami kedpn lagi..tp menghampakan sbb setengah jam kami tunggu kat situ..x dpt paper pon..so my bro pindah tempat lagi..still jugak x dpt udang..yg ada ikan..hari dah hampir petang..so my bro ckp..kita trn balik ketempat asal..hahah cik jai still x dpt paper lagi..sy skrang2nya spt la sekor udang..hari mcm nak hujan..so kami terpaksa cepat..tp masalahnya masa nak balik tu la my anak sedara baru dpt byk udang..cik jai masih still x dpt paper tp x lm lepas tu..cik jai dpt ikan..huhu cikjai mcm seronok jer..wlaupon bkn udang tp ttp puas hati sbb still mendatangkan hasil dari x dpt paper..
my bro lak dpt udang jugak tp kecik2 jer..yg beruntung my anak sedara la sbb dpt byk udang.letak jer dapat..ada sekali tu.dia dpt udang galah besar sangt..tgk dia tarik pancing tu..mcm berat jer..sekali angkat..udang galah yg sepit biru tuh..best la..
cik jai masih tetap menunggu..tiba2 sy tgk pancing cik jai bergerak..sy ckp kat dia.."sayang punya pancing bergeraklah"..so dia pon tarik pelan2..tnya dia..ada tindak balas tak masa tarik tu..dia ckp ada..tgk pancing dia semangkin kena tarik..berat jer..n bila angkat..yes..cikjai berjaya juga mendapatkan seekot udang galah..wlaupon x besar sgt mcm yg sy dpt tp diketegorikan besar la jugak
*tgk cikjai menggayakan pancing n udang yg dia dapt
..cikjai punya la suka..terasa penat dibalas...cikjai excited sgt..so sy tnya.."puas hati x..?"cikjai jwb..mesti la..dpt jugak udang akhirnya..jam pon dah pkul 3 ptg n hari pon semangkin nak hujan n my sis pon dah call so my bro ckp jom balik..ckp la utk hari nih..jadi kami sume pon gerak balik..so smpai umah my mom mandi n solat n mkn..rehat n dlm pkul 6.30 ptg sy n cik jai balik ke stewan..sepanjang dalam kereta kami bercerita mengenai kisah memancing kami..cikjai rs best sgt n ckp.." sayang nnti boleh la kita g memancing lagi..best la..."..huhu..
jadi itu la aktiviti hujung minggu kami..walaupon panas n penat tp kami sume puas sbb dapt hasilnya..sy tgk muka cikjai pon tersenyum jer..puas sebab itulah nikmatnya memancing bila ia mendatang kan hasil..terasa mcm nak g lagi..n kami akan pastikan bila nak g memancing lagi..kami akan punya pancing sendiri...
* kat bawah ni sumer gambar2 disekitar aktiviti hujung minggu sy n cik jai..
* ni la bebudak yang menyerikan suasana







