Showing posts with label MY PREGNANCY. Show all posts
Showing posts with label MY PREGNANCY. Show all posts

April 15, 2010

~Mood x bagus~

mlm td g checkup 38weeks mcm biasalah..jumpe my gynea..ms smpi mood sgt2 la happy..yerla nak bertemu jantung hati kan..tp bila masuk bilik gynea..dah scan semer2 mood jd agak kurg baik serta merta..sgt merisaukan..

knpa???

1- gynea estimate baby punya brt dah 3.7kg skrg ni!!!
(walopon kdgkala scan tu x tepat tp kalo krg pon x la byk sgt..still bsr lagi..)

2-air ketuban pon cam krg..prs2 border jer tp still ok..

3-risiko utk tidak boleh bersalin normal adalah sgt tinggi..

what to do???what to do???

Ya Allah..HANYA ENGKAU YG TAU APA YG TERBAIK UTK KAMI..

April 13, 2010

♥ Counting The Day ♥

- sedang mengira hari~

~hari apa~bila~jam berapa~dimana~seperti siapa~bagaimana~

Ya Allah permudahkan lah segalanya...

aminnn..

April 07, 2010

~Cara Bantu Pendekkan Proses Bersalin~

slm semua..

sdg dlm menanti hari ni..byk benda yg sy cuba utk praktikkan..byk juga informasi yg sy cuba cari bg membantu memendekkan proses kelahiran secara normal..hohoho bila dikenangkan..terasa mcm gabra juga..tp itu lah yg sy harus tempoh..
beberapa hari lepas sy ada mengalami mcm tanda2 nak deliver..perut mengeras selang 5 minit sekali campur dgn sakit pinggang tp alhamdulillah nmpknya bby belom nak kuar kot..sy bwk2kan baring n lepas tu ok balik..mgkin agaknya sy terlalu lm duduk yg menyebabkan perkara tu jadi..cikjai dah semacam excited..heheh..(sbr yer syg)

oh br2 ni ada terbaca dlm majalah Pa & Ma tenteng cara2 bantu pendekkan proses bersalin..
antaranya

1- jauhkan diri dari katil..Berdiri atau melutut ketika proses bersalin berlangsung menggalakkan bayi "turun" kesaluran peranakan. Perbuatan ini menambah tekanan kepada serviks untuk merangsang ia meregang dengan lebih cepat..
(agak2nya boleh ke sy nnti yer..hurm smlm checkup nurse ckp kpla baby sy dah trn..pehtu..sy solat pon masih boleh berdiri(alhamdulillah)pehtu sy poo poo pon masih boleh mencangkung(alhamdulillah juga) agak2nya ia membantu x skrg ni??hahah)

2- semasa proses bersalin nnti elakkan mengambil suntikan epidural kerana ia hanya memanjangkan lagi tempoh proses kelahiran
(insyaallah sbb..byk dgr tntg keburukan mengambil epidural nih)

3- Kekalkan tenaga -ambil snek berkhasiat dan jus buah buahan..
(yg ni bolehke??byk dgr kata bila dah masuk LR x boleh lagi nak mkn n minum??)

4- Tenangkan diri..jika panik, proses kelahiran akan lambat bermula..
(insyaallah..akan cuba memikirkan yg positif!!)

5- Berjalan-jalan-jangan hanya berbaring diatas katil..lakukan pergerakan supaya boleh meransang bayi bergerak ke saluran peranakan..
(jika skrg ni..berjalan2 agaknya membantu x??)

jadi tu lah sedikit sebanyak informasi yg sy dpt..berharaplah semuanya berjalan lancar..
(sgt x sbr nih nak tggu my baby kuar) bila la anak mummy ni nak kuar..mummy n daddy x sbr nak jumper ni..!!


April 01, 2010

-Counting the day-

salam...♥

hari ni dah 1hb 4,2010..due date adalh pd 27hb4,2010(sgt x lm lagi)..mulai hari ni sy n cik jai hanya menghitung hari menanti kelahiran cahayamata kami ini..Permudahkan lah semuanya ya!! Insyaallah..

bila doc kata ready jer yer..baby muleh kuor bebila ms...adalah sgt teruja tp sedikit berdebar2 sbbnya bkn aper x tau camne situasinya nnti..sy sakit kat umah ker?kat tgh jalan ker?hahah mcm2 pk ok..tp yg pasti bukan lah risau sakit bersalin sbb itu semua org akan rasainya..berharap semuanya berjalan lancar dan sy harap sgt dpt melahirkan baby sblum due date..sgt lah takut utk dipaksa2 deliver nnti..

oh ya..sy rs mgkin x byk lagi entry2 yg akan sy tulis sepanjang menanti kelahiran ini..sbbnya x tau bebila ms jer dr sekarg sy akan melahirkan..so..berharap kengkawan doakan sy yer..insyaallah jika bekesempatan sy akan menulis lagi..

so sekiranya ada terkasar bahasa..terlanjur kata..maaf dihulur yer..

wassalam...





March 31, 2010

Coming Soon!!!!

br balik jumper my gynea..alhamdulillah inilah hasilnya..check up utk bln2 yg terakhir..semernya ok..so yg perlu skrg nih hanya tunggu..2 benda jer my gynea pesan n ingtkan..

due adalah pd 27hb 4 jadi

1-klau nak tunggu sakit deliver mcm biasa adalah sblum due date
2-kalo sehingga due date x de tanda2 nak deliver,adalah pd 27hb 4 berkenaan perlu dipaksa utk deliver yer!!! so dlm erti kata lain adalah perlu di induce..(ini adalah krna sy di saspek ada mslh kncing manis walopon bknlah serius)result bsp adalah sgt2 cantik ok...

so doc x nak amik risiko lm2..takut timbul masalah lain atau susah utk deliver nanti..
jadi kami redho ajer lah..berharap baby boleh keluar awal yer...heheh adalah sgt x sbr..

oh yer..td ms checkup posisi baby adalah sgt menarik iaitu mahu menunjukkan wajahnya..so trs request wat 3d..jd dpt la tgk muka baby walopon bkn lah sgt jelas...hahah..

trs ckp kat cik jai..muka baby like mummy lah!!!!hidung pon sama...!!!Ya Allah sungguh besarnya kuasa mu...!!trsa mcm sebak sgt..mimpi kami adalah realiti kini..x lm lagi..hanya beberapa hari..

Permudahkan lah semuanya Ya Allah...Amin...

want to see our junior..???

Coming Soonnnnnnnn!!!!!

look here...
.....
.....


Ya Allah sesunguhnya aku bersyukur atas kurniaan mu ini!!!!

March 29, 2010

♥36 weeks♥

alhamdulillah kandungan sy sdg menginjak ke minggu yg 36..ini bermakna kandungan sy akan masuk ke bulan yg ke-9..hanya tinggal 1 hari lagi..syukur sgt sumernya berjalan dgn lancar dan selamat..

org kata kalo dah masuk ke 36 minggu ni (9 bulan) dah kn stanby yer apa yg patut..baby boleh kuar bebila masa jer..(sedikit takut)heheh tp rsnya sy n cik jai tersangatlah tidak sabar mahu melihat cahayamata kami yg pertama ini..kami berdoa moga2 Allah permudahkan segalanya untuk kami..

pnh kita mendengar dialog ni kan "aku mengandungkan kamu 9 bulan 10 hari"..ho..ho..hoh..so sy kn kira 11 hari dari hari ni lah yer..???heheh..(melampau sunggoh x sbrnya)..tp sy x kisah..bila2 pon baby mahu keluar asalkan..semuanya selamat dan ia sihat..

sy kini mula tidak dpt utk tidur mlm dgn lena..adakalanya tidak boleh utk tidur langsung..semalam..sy mengalami sakit pinggang yg teramat sgt pluss baby yg sentiasa mengeras didalam perut ni..inike yg berlaku di minggu akhir kehamilan..??terfikir dlm kepala,baby dah nak keluar ker..??:-)

trsa mengiring kekanan x kena, mengiring kekiri x kena..semernya x kenalah kiranya..sampaikan segala urt2 menjadi tegang..baby juga moving x berhenti smpaikan sy terpk.."baby ni x tidur ker??"hahha..mcm2 persoalan dlm kepala..

ada juga yg bertanya..dah ready ker??persiapan camner??
alhamdulillah rsnya sy dah ready..dr segi mental n fizikal..so sy dan cik jai bebila jer ready utk menyambut kelahiran nih..insyaallah..
berbalik kpda persiapan,kesemuanya kami dah sediakan (skdr alakadar jer yerk..)sbbnya biasalah org kata baby ni cepat membesarkan..so kami x la berbelanja lebih2 (cm adakalanya sy terover sikit dlm membeli baju)..heheh biasalahkan..kami sekadar menyediakan yg asasnya saja..

oh yer..sy rskan..bila sy berjalan sy tidak lagi boleh merapatkan kaki sy..kenapa yer??mmg normal ker..??sbb bila sy berjalan dgn merapatkan kaki sy ia akan menyakitkan bahagian cik "V" sy..(so sy istilahkan cr sy berjalan ini dgn cara mengangkangkan sedikit kaki sy)..mgkin normal agaknya yer bila dihujung kehamilan nih..

neway..sy n cik jai x kisah dgn apa pon perubahan yg kami alami..krna kami mahukan bayi ini..berharap semuanya selamat hingga sy melahirkan dan semoga Allah melindungi kami sekeluarga..

amin ...

p/s..byk benda nak story tp x lrt le nak menulis dah nih..kita smbg nnti2 yer..

March 22, 2010

Kelahiran yg dinanti dan ditunggu..

kini usia kandungan sy mencecah ke usia 35 minggu..sgt tidak lama lagi anak kecil ini kan lahir menemani kami sy dan suami..tersangatlah x sbr dan happy menanti saat itu..pelbagai persiapan juga telah kami sediakan dlm menyambut kelahiran bayi kami ini..tp tidak lah dgn cara pembaziran..cukup sekadar yg asas2nya sahaja walopon adakalanya hati sy ni x tertahan menahan godaan membeli belah..hahah..
bercerita tentang kelahiran ini..ramai yg menanyakan pd sy akan melahirkan dimana?cara kelahiran yg bagaimana sy mahu semua..
insyaallah..jika tiada apa masalah yg dialami sy memilih utk melahirkan zuriat kami ini di hospital swasta..kerana :-

1- ini adalah zuriat yg pertama (zuriat yg kami tunggu,yg kami usaha utk mendapatkannya setelah melalui pelbagai dugaan dan cabaran)

2-sy mahukan yg terbaik utk diri sy n zuriat sy..

3-sy mahukan pengalaman yg terbaik dlm melahirkan zuriat sy ini dan yg paling penting..

"sy mahukan suami sy berada disisi sy sepanjang sy melahirkan zuriat kami ini kerana itulah yg akan jd pembakar semangat sy.." dan itu akan menjadikan pengalaman yg sgt indah utk kami supaya kami mensyukuri nikmat yg Allah beri kepada kami ini"..insyaallah..

jd sbb itulah sy memilih utk bersalin di hospital swasta kerana itu peluang yg sy dan suami utk merasai pengalaman menyambut kelahiran ini bersama2..

tentang cara kelahiran yg bagaimana itu pula..sy tersangat lah hendak utk melahirkan secara normal..tersangat2 mahukan nya..sy tidak mahukan secara ceaseran dan jika tiada pilihan lain sy redha jika itulah yg terbaik utk sy..sgt berharap Allah memudahkan segala urusan sy..insyaallah..

saat bertemu dgn seorg kawan yg baru melahirkan bayi secara normal membuatkan sy teruja utk merasainya..bercerita detik2 mengeluarkan bayi adalah saat yg dinanti2..katanya..itulah yg menjadi kekuatan utknya..perasaan x sabar utk menatap wajah bayi membuatkan dia kuat..heheh..(sgt x sbr pula menunggu giliran sy)
kata org melahirkan bayi secara normal itu adalah sgt sakit..tp bg sy mungkin lain org lain cara dan pengalamannya..insyaallah..

"Wanita yang bersalin akan dapat pahala 70 tahun solat dan puasa dan setiap kesakitan pada satu uratnya Allah swt. akan beri satu pahala haji."

Nabi s.a.w. bersabda, maksudnya: " Seorang wanita yang redha mengandung bayi hasil perhubungan dengan suaminya yang sah dan suaminya pula redha kepadanya, maka Allah akan memberi ganjaran pahala sepertimana pahala puasa fisabilillah. Bila dia merasa sakit ketika akan melahirkan, maka Allah tambah lagi pahala yang tidak terkira oleh manusia oleh kerana terlalu banyaknya. Bila telah melahirkan anak dan dia menyusu dengan susunya sendiri, maka setiap teguk susunya Allah berikan satu kebajikan. Bila dia semalaman tidak tidur kerana menjaga anaknya yang sekejap-sekejap menangis, sakit dan sebagainya maka Allah beri lagi pahala seperti memerdekakan 70 orang hamba dalam Fisabilillah dengan ikhlas." (Hadith Riwayat Hassan bin Sofwan, AT Tabrani, Ibnu Asakir)

Ya Allah..aku mahukan segala pahalamu ini..
Kau berkatikan diriku sepanjang kehamilan ku ini..
Amin..

March 17, 2010

Checkup @ 34 week (8month++++)

alhamdulillah kini kandungan sy dah mencecah ke 34 minggu..(semoga Allah permudahkan semuanya)..insyaallah..mlm td g checkup dgn my gynea..cek jantung,buah pinggang, perut semer2..sumernya ok..air ketuban pon ok..alhamdulillah..rs mcm x lm jer lagik..kpla baby pon dah kat bwh..hohoho tp yg bestnya gynea ckp kalo nak baby kuor cpt 13/4/2010 dah muleh kuarkan baby..that mean czer lah jawabnya...(trsa cam x sbr lak heheh) tp..rsnya nak tggu smpai sakit secara sendirinya lah kan..(bkn semer org dpt rs kan)..cam berani plak eh..bkn x takut sakit nak bersalin ke ape ke tp sbbnya rs semer org akn rs sakit ni kan..so x risau sgt la cuma harap dipermudahkan semernya lah...
cm sedikit merisaukan sy nih..gynea ckp kpla bby besar sket..skrg ni 34 mggu tp saiz kpla bby dah saiz due date..hahah rs2 besar x..???x pe lah jnji semernya sihatkan..mumy redho yer syg..asalkan kamu sihat sentiasa..
mlm td juga nak try la tgk muka bby tp x kesampaian la sbb muka bby dah pusing blkg..huhu x pe lah..bby nak wat suprise kot eh kan..kita ttgu jer kan..

hurm...keadaan sy lak skang ni biasa lah..sedikit2 perubahan berlaku..kaki pon dah mula bengkak..perut pon dah mula menampakkan streachmarknya kan..hahha (betoi ke eja yer)x kisahlakan asalkan bunyiknya lebih kurg sm..nak bgn pon dah susah..hahah amik masa o nak bgn dr duduk tu ha..tp utk mu bby mumy rela ok..

cik jai lak dah smcm x sbr nak tggu bby ni kuar ha..tiap2 mlm dok pesan kat baby soh dok elok2..x sshkan mumy semer..kekadang sedeh jugak yer..yer la..lm kami tggu saat nih..mudah mudahan sumernya berjalan dgn lancar..amin...

oh lupa lak nak kabo...skrg ni sy dah berhenti kejer..!!!!!!


opssss...nnti kita smbg story yer....

February 22, 2010

Trimester ke-3...

alhamdulillah..skrg ni sy dah masuk ke trimester ke-3..sumenya berjalan lancar cuma skrg ni yg sy prsn bdn semangkin cepat penat..mcm mls nak buat sumer benda pon ada..ke mmg begini keadaannya????hurm..nak bawak kereta pon dah rs semacam x lrt..tp nak buat camner..kn juga drive ler..utk pg kerja..
hye..bby mumy dlm tummy ni pon semangkin aktif movingnya..agaknya dah penuh dlm tummy ni tu yg boleh rs sgt tu bila bby moving..dah sampai kedada rsnya..bila setiap kali baby moving sy n cikjai berkira2 ntah kan kakinya ker..tangannya ker..sikunya ker..hurm x sbr rsnya nak menanti anak mumy n dady ni lahir..
hari ni jumper my gynea..so dpt la tgk anak mumy ni kan..hope la semuanya ok..yer... n yg paling penting terima kasih sgt kat cik jai sbb sgt2 memahami keadaan sy...:)

January 21, 2010

Happynyeeerrrr...

yup...n yes..today both of us akan g tgk our lil baby..x sbr nak tgk..camne la kn now nih...now dah lah semangkin aktif moving n kicking..mesti dah besarkan bby mumy nih...
terasa mcm sekejap jer masa berlalu..hidup pon menjadi semangkin bahagia..sy n cik jai semangkin happy.....

sambungan cerita :

ok mlm td pas maghrib trs siap2 nak g ckeckup..so smpai klinik x der patiens lain..bagus la..no need to tunggu lm2...so nurse trs soh kncing n cek bp..alhamdulillah sumer ok..x lm pastu trs masuk jumper my gynea..so long ok x jumper my gynea nih..heheh..trsa rindu plak..hahaha rindu sbb kalo x jumper my gynea nih that mean x jumper our bby jugak lor..so kn rindu my gynea dl lah..baru leh dpt jumper n tgk our baby..(boleh ker mcm tu)
so my ynea tnya sy ok ker x ker kan..sy ckp sy ok lah..so trs scan..sungguh berdebar2 ok..n tersangatlah missss my baby..letak jer scan tu kat my tummy trs nmpak our baby..so sweet...mummy rindu sm kamu ok..!!!my gynea pon ukur lilit la kpla my baby sumer..cek jantung..prt..buah pinggang..air ketuban semua n show to mummy n ayah your leg, hand..nose..(mummy see like ayah lor) and alhamdulillah sgt..everything is ok...oh ya..your weight pon now dah 1 kg...uik..naik banyak ek..mesti baby mummy ni sgt sihat..
Thanksss to ALLAH bcoz give your mumy kesihatan yg sangat lah baik utk membawa kamu didalam perut mumy ni...
ha! yg sedikit merisaukan sy n cik jai ialah our gynea said our baby punya kpla sedikit besar..now kandungan sy berusia 26weeks 4 days tp ukuran kpla pd usia 29 weeks..!aiyoh..how can hah!!!sy n cikjai mula la risau but our gynea said..our baby ok..walopon camtu everything ok...!sedikit melegakan...
so dah abis2 scan sumer..sy ask my gynea again..my bby ok ker x kan..n jawapan my gynea adalah tetap sm iaitu..."everything ok""sihat"....so my gynea told me to continue what i'm doing now...sgt2 lah lega..

rs sgt bersyukur skrg..kami dikurniakan dgn kehadiran baby cilik kami nih..rs mcm kami bahagia sgt skrg nih..ia menjadi pelengkap kehidupan rumahtangga kami skrg..ha...kami since kami dah tau gender baby kami ni kami dah berkenan dgn 1 nama ni..n yg menjadikan kami lg sgt happy bila sy n cikjai usap2 tummy ni n try to call our baby name..ada reaction from him!!!


"Ya Allah sesungguhnya kami sgt2 bersyukur2 terhadap pemberian mu ini"

December 11, 2009

5 months
________________

lm rsnya x menulis entry dlm ni..sibuk sikit la..plusss dgn penyakit "M"..hehehe..ok x der aper nak story suma now..kandungan sy dah berusia 20 weeks that mean 5 bulan la lbh kurg..alhamdulillah..moga Allah pelihara kandungan sy sehingga sy selamat melahirkannya n harap Allah permudahkan segalanya nnti..oh ya..sekarang ni rsnya our baby dah start moving n kicking la..sbb sometime rs mcm ade something touch n moving2 in my womb..rs mcm angin pon ada..tp bl sy try letak tgn kat my womb..heheh betul la..rs our baby kick..sblm nih asyik tertanya tanya jer bila la nak dpt rs baby moving2 n kicking2 kat dlm womb nih..n bl dah dpt rs sekarg.."Ya Allah..sesungguhnya Hamba Mu ini Bersyukur terhadap kurniaan mu yg x terhingga ini"..perasaan yg x dpt nak digambarkan..syukur alhamdulillah..ini la yg sy n cik jai..tunggu2..our dream became true x lm lagik..insyaallah..aminnnnn..


November 19, 2009

our lil baby
____________________


yeyeyeye!!!!!!! want to know why i'm happy right now??????
becoz..

..........

......................


....................








.......................

today..i want to see my gynea for see our lil baby...!!!!very tersangat rindu ok..dah lm x tgk our baby....ntah camne lakan..dah besar kot agaknya..sgt x sbr nak tunggu mlm nnti..cik jai lak pg td before go to school..like normally..akan kiss my pipi n ckp love me..., tp tetiba rini ckp..ari ni nak tgk bby!!!!(smbil usap2 my tummy)..hahaha..mesti cik jai berasa sgt x sbr kan..me too!!!!!x sbr nak tgk our bby bergerak n berpusing2 didalam tummy ini..hope everything ok lah..hope our baby sihat sejahtera hendaknya...

November 16, 2009

My Baby in My Tummy
__________________________

now..i'm 17 weeks month preggy mummy (lebih kurg 4 bulan la).alhamdulillah..semuanya selamat n berjalan lancar..my perut pon dah semakin nmpak (tp x lah nampak sgt)..perubahan2 yg sy alami sekarang ni..perut bila baring mula menjadi keras adakalanya..sgt tegang ok..bila berjalan pulak mula n cepat terasa letih..rs mcm kalau jln dgn cik jai,cik jai dah jalan 10 langkah..my?baru 5 langkah kot..hehehe..tp pengalaman yg menyeronokkan..mkn lak..erm nafsu mmg membuak2..tp alhamdulillah berjaya mengawal sbb takot dgn kencing manis ok..riso sesangat..byk la lagi perubahan2 yg dialami..tp yg paling penting..sy sgt bahagia sekarang..wif cik jai and our lil baby nih..hope ALLAH pelihara semuanya..



CIK JAI
__________________

cik jai lak yer..semakin memanjakan diri sy..yer lah mgkin dia bertambh2 bahagia dgn kehadiran bakal our baby nih..setiap malam tp kekadang x kira masa pasti cik jai dtg hampiri sy dgn mengusap2 perut sy n talking2 with our baby..hope nnti bby leh cam suara dady dia..
cik jai juga betul2 menjaga sy..rs teramat2 disayangi..dia begitu takut sy lupa menjaga diri dgn baik..hikhik..syg sgt dgn cik jai ok..(now rs rindu lah..)cik jai dirumah sekrg..setiap hari bila sy balik kerja pasti wajah pertama yg sy pandang adalah cikjai..x kira dia sdg berbuat apa atau sdg tido pasti sy akan mengejutkannya supaya bangun dan memandang muka sy n say "abg sayang sayang n baby"...haih..sgt rindu dia dikala ini ok..tp baru td sekejap lunch bersama dia..huwaaaaa..x sbr nak balik umah..

October 05, 2009

My Pregnancy
_______________________


now i'm 11 weeks preggy mummy..byk perubahan berlaku skrg nih..asyik nak mkn selalu..kalo x mkn sure muntah punya..bila bgn tido jer sure akan cari air masak n sdkit mknn dl..kalo x..!!!muntah la jawabnyer..dah lm jugak sy x amik susu..fobia dgn susu sbb diawal2 dl asyik muntah jer kalo mnum susu so tinggalkan dl lah..skrg cuma amik folic asid n utrogestan jer..(aper kebendanya pon x tahulah)dah doc soh mkn..kita mkn jer lah ek..katanya utk support bby sampai bby ader uri sendiri..so yg baik tu kita amik lah..our bby now like this pic lah yer..!!!

How your baby's growing:

Your baby, just over 1 1/2 inches long and about the size of a fig, is now almost fully formed. Her hands will soon open and close into fists, tiny tooth buds are beginning to appear under her gums, and some of her bones are beginning to harden.

She's already busy kicking and stretching, and her tiny movements are so effortless they look like water ballet. These movements will become more frequent as her body grows and becomes more developed and functional. You won't feel your baby's acrobatics for another month or two — nor will you notice the hiccupping that may be happening now that her diaphragm is forming.

September 08, 2009

Alhamdulillah
______________________

Hari ni dah masuk puasa yg ke-20..Alhamdulillah..setakat ni..sy masih lagi mampu berpuasa penuh ..harap2 sy diberikan kesihatan yg baik utk meneruskan puasa sy sehingga keakhir Ramadhan..insyaallah..mengenai kesihatan sy..alhamdulillah ok cuma ader alahan sikit2 jer..erm kebiasaannya yg sy perasan now nih..bila bgn pagi nak sahur jer sure akan muntah..selalunya muntah bila sy lepas mkn sahur..very sayang ok mknn yg sy mkn terbuang begitu saja..tp nak buat mcmna kan..sbnrnya sy dah cuba bermacam cara untuk menghilangkan rs loya..rs nak muntah nih..tp tetap x berhasil..sy dah cuba memakan asam,atau benda yg masam sumer ttpi ttp akan muntah juga..my gynea said kn mkn jeruk halia sbb ada kajian yg mengatakan ia dpt mengurgkan gejala muntah ni..so sy terpaksa srh cik jai mencarinya..n alhamdulillah nmpk seperti ia dpt mngurgkan rs nak muntah tp akan menjadikan angin kuar dgn banyak..hehe..
aperpon sy sentiasa berdoa semoga Allah memberikan kepada sy kesihatan yg baik..
ok pada 8/9/09 haritu..sy n cik jai telah pergi untuk chekup kali yg ke 3..ok kandungan sy skrg berusia 7 minggu 3 hari..alhamdulillah semuanya ok..sy telah discan oleh my gynea melalu abdoment so..denyut jantung my bby x nmpak dgn jelas berbanding menggunakan TVS tp x kisah lakan jnji my bby sihat..so my next appoinment on 15/8/09..ms ni kandungan sy dah berusia 8 minggu..that mean 2 months..so cepat ok..harap2 Allah pelihara kandungan sy ini sehingga selamat sy melahirkannya..Insyaallah..AMIN...
copyright@2012-Aku Seorang MAMA-All Righted Reserved