April 09, 2009

PERKENALAN


Cinta hati dan Kasih sy


Lelaki ini adalah cinta hati sy..hampir tujuh tahun sy bersamanya..
bnyak kenangan..banyak kedukaan kegembiraan dan kebahagiaan....
sy bersyukur mengenali dia (thank syg)..terlalu banyak pengorbanan yg dilakukannya dalam untuk mengenali sy..Pada awal 2002 selepas sy habis spm..
sy mula bekerja..itupun diaturkan oleh my bro dan dia...(my hubby adalah kawan kpd abg sy yg bekerja di sek.keb. sg. besar)bekerja hnya sbgai pembantu kedai di Manjung..(kdai mkcik my hubby)..disitu lah kali pertama sy melihat dia...(skdr tgk jer)...
sy mula bekerja..setiap hari sy akan berjumpa dia krana dia dtg kekedai tmpat sy bekerja...bermula ketika itu lah perkenalan kami..
hanya dari 1 mesej tersalah hantar menjadi mesej yg kedua dan ketiga dan seterusnya...(hahaha malu jer nak citer)..dari situ kami mula bercerita melalui mesej..hnya mesej menjadi tmpat kami bersembg..walhal hari2 kami berjumpa..
hmpir beberapa hari..
hari dia bertanya"boleh x sy nak call awak ckp dgn awak"..ahaha 1 permulaan yg diluar jangkaan sy..sy jwp "ok"...jd dia call..so itu lah kali pertama mendengar suaranya...kami leka berbicara..seolah2 cerita x akan habis..itulah permulaan bagi perbualan telifon kami..satu hari..dia tnya "nak ikut x g kenduri rmh kawan sy"..
huh..mcm x cayer..pk jugak..nak ikut ke x..ml2 ckp nak ikut pastu x jadi lak..dia mcm mrh bl sy ckp x jd ikut...so last2 sy plih untuk ikut...hari yg dijanjikan kami keluar..takut pon ada..1st time kuar..g kenduri kat tanjung malim..dgn kengkawan dia..
sbnrnya mcm2 perasaan ada..1st time kuar, baru knl sumer...dia perkenalkan sy kpda kawan2 dia sy adalah adik dia..Percaya x?lawak pon ada..sy iakan sj..so sbnarnya sy rs malu..yer la..bkn sy knl sesiapapon melainkan dia..
sy mula rs x selesa..tp nak wat cam ner..wat dono jer lajwbnyer..selepas tu..hubungan kami seperti biasa je..nak kata suka pon x nak kata x suka pon x..tp rs mcm ok bila dgn dia..dia pon x menunjukkan apa2 perasaan suka atau apepon..mcm biasa jer.
.pada besday dia 19/9/02 sy wish besday kat dia..n tnya nak present aper..mklumlah sy pon br mula kejer..jd x pnya byk wang untuk belikan hadiah yg bgs..jadi..
mlm tu mesej dia.."hppy besday..awak nak hadiah aper?"

so sy ml rsau sbb tkut nnti dia ckp nak hadiah pelik2 lak kan..dia bls msj sy..sy buka mesej pon suspen jer so dia tulis " tq..sy nak awak jd awek sy"
terkedu sy sekejap..biar btul..sy biarkan mesej tu..sy x bls pon..
last2 dia mesej lg..."lupakan je la apa yg dia tulis td, sy tersilap mesej td"seolah2 mcm dia malu dgn pertanyaan dia sendiri..lawak la...so sy tel dia..
ckp bg sy ms untuk fkir...selepas dari hari itu isu itu x pernah timbul lagi..


sy bfkir..apa perasaan sy sbnrnya..adakah sy menyukainya..?
setiap hari sy rs sy mula rindukan dia..kasihkan dia..sukakan dia..ml selesa bersama dia jd sy x pk pnjg n sy buat kptsan utk terima sj lamarannya..
sy berdoa smga apa sj yg sy akan lalui pada masa akan dtg sy akan terima...
pada 22/09/2002 sy call..tnya " cmna dengan hadiah harijadi awak hari tu...?awak nak ker"..
so dia jawab.." x kisah la"..
seolah2 dia x melatakkan harapan pada soalan sy..so sy ckp lg.."erm xpe lah sy bagilah aper hadiah yg awak nak...n sy terima....
"dihujung talian sy dgr dia berkata..betul ker..seolah mcm x caye.
.so sy ckp.."sy sudi jadi awek awak.."...dan...
bermula dari situ lah...kami mula menyulam kasih..menyulam perasaan...semangkin hari semakin bertambah perasaan itu..tp..untuk sy..sy x menyayanginya kasihkan dia sepenuh hati sy..sbb takut sy kecewa..
hanya 2 mggu sy mengenalinya n sy ambil kptsan 3 hari sj untuk menerimanya menjadi sebahagian dari hidup sy...terlalu pantas berlalu.
.sy buat mcm biasa..x terlalu menunjukkan perasaan sy..x
terlalu kisah dgn dia smpaikan 1 hari
dia tnya "knpa awak buat x tau jer dgn sy"mcm x syg sy jer?..
sgguh mendebarkan soalan tu..akhirnya sy berterus trg..knpa..mengapa dan kesemuanya...dan sy minta untuk dbrikan masa....
dari sehari ke satu hari..hubungan kami bertambah baik.
.sy mula kasihkan dia spnuh hati sy..sanyangi dia dan juga membiarkan dia menjadi sebahagian dari hati, diri dan khdupan sy...
sepenuhnya...
kini sy terlalu kasihkan dia..
sygkan dia..dari 1 hari, seminggu, sebulan dan setahun..perhubungan kami berterusan hinggakan masuk tahun yg ke-4
(setelah melalui pelbagai dugaan dan cabaran),
pada 05/08/2004..kami melangsungkan majlis pertunangan...

3 comments:

honey said...

xabis lg ni.. hahahha... lawak toi ejai ni. kekeke

CTROZAIMAH said...

nak sambungan ker?

honey said...

aah le.. sambung lg..

copyright@2012-Aku Seorang MAMA-All Righted Reserved