March 31, 2010

♥ Penantian ♥

Ya Allah terasa sekejap jer lagi sy ingin melahirkan..saban hari sy menghitung hari,mengira masa menanti cahayamata kami ini lahir kedunia..adakalanya terasa seperti berdoa supaya baby ni cepat2 keluar..(tp biarlah dgn keadaan yg selamat dan sihat serta sempurna yer)

saban mlm juga cik jai berkata2.."baby ddk dlm perut mummy elok2 yer,jgn sakitkan mummy yer semer.." Ya Allah..impian kami hampir menjadi kenyataan..Kami akan menjadi Mummy and daddy x lm lagi..!!

terasa sgt indahnya hidup kami saat kami mengetahui kami bakal mempunyai zuriat..penantian selama hampir 3 tahun akan berakhir..Ya! kami akan bergelar ibu dan bapa!
sesungguhnya yg mengalami akan tahu bagaimana perasaan nya bila dikabarkan akan menerima zuriat..sesungguhnya usia perkahwinan yg hampir memcecah 3 tahun tanpa kehadiran zuriat tersangatlah mempunyai kekurangannya..adakala air mata ini menitis tanpa henti tatkala mendengar kata org2 disekeliling..tatkala diajukan pertanyaan mengenainya..Ya Allah sesungguhnya kami ni hanya hambanya yg lemah..Hanya Dia yg mengetahui setiap kejadian itu..

saat kami berusaha..x kurg yg memberikan dorongan..x kurg juga ada yg menjadi pemerhati saja..serta x kurg juga yg berkata mcm2..ada yg berkata2 belum smpai msnya!berdoa ajer lah!!buat apa berhabis duit semer! Ya Allah, sesungguhnya Allah x akan mengurniakan sesuatu itu tanpa usaha!!Allah menyuruh kita berusaha selagi kita terdaya..Cukup ker hanya dgn kita berdoa tp tanpa usaha???Boleh ker kita pandai tp kita x berusaha untuk menjadi pandai??boleh ker rezeki itu dtg bergolek depan mata tanpa kita berusaha mencarinya???

tersngat sedih hati ini tatkala org mengajukan pertanyaan...

"betul ker apa yg kami buat ni??"Allah terima ker ??sbb takut mcm kita memaksa sesuatu kejadian itu berlaku tetapi Allah blom mengkehendakinya??"

Astagfirullahhalazim...

kan kita tau..bila Allah mengkehendakkan sesuatu itu pastinya akan jadikan..jadi skrg ni kami ni berusaha!!..terpulang pd Nya utk menentukan..kalau dah kami ni berusaha tp DIA blom nak memberi pasti semua ni x akan jadi!!

Tapi skrg ni kami bersyukur..DIA mendengar doa kami..mendengar rintihan kami..memakbulkan doa kami..DIA itu maha adil..mendengar doa,rintihan setiap hambanya..

sedikit ms saja lg..sy akan menjadi mummy...x sggup lagi rsnya mendengar,menerima cemuhan org...
semoga DIA merestuinya..memeliharanya..doakan sy dan baby selamat yer..x sbr rsnya ingin menatap wajahnya..wajahnya persis siapa yer??sy atau daddynya..???tetapi..sy n cik jai x kisah..wajahnya persis siapapon asalkan semuanya selamat..Pasti Allah menyempurnakan kejadiannya!!Insyaallah..Amin...

1 comment:

SHIMA said...

insyaallah,shima doakan agar akak dipermudahkan dlm urusan deliver nnti..

kata3 org sekeliling x lari...dh menjadi lumrah kehidupan..sabar dan terus bersabar..impian akak selama ni pon dh termakbul..

semoga menjadi ibu n ayah yg terbaik

copyright@2012-Aku Seorang MAMA-All Righted Reserved