January 04, 2011

SERI AYU!! Ayu ke???

yeah kali nih mencuba resepi dari tenet lagik..pandainya masak???eh kalo aku pandai masak x le aku pi cari resepi kat tenet kat..alah tenet nih dunia mencari ilmu..segala benda ada..korg carik je..oppsss tapi cari ilmu yg muleh diguna pakai lah ye..usah le kome pegi cari ilmu yg x bape nak elok tu ha...

jap..aku rs dah mcm belog aku nih tempat masak2 lak kan...kihkihkih tp x ngape la kan..aku kongsi sesama pe yg aku masak..sedap aku kongsi..kalo x sedap aku telan je sendirik..x mo kongsi2 hehehhehe...

nih kueh habuan minum ptg...besa lakan mr dady selalu lapo petang2 kan..jadik harus le memasak sesuatu..sambil2 memperbaiki skill masak2 nih..

ok jom kita layan tekak dgn kuih SERI AYU yg  x bape nak AYU nih!!




BAHAN2 :

2 biji telur
1 cawan gula
2 cawan tepung gandum
1 cawan santan
1 sudukecil ovellete
1 sudukecil perisa pandan
pewarna hijau
kelapa putin + dgn sikit tepung gandum dan garam

( aku tambah 1 sudu kecil baking powder dan ayak bersama tepung gandum)
(SANTAN tu aku ganti ngan susu fresh milk)

CARA2:

1. pukul gula dan telur hingga kembang, masukkan ovellete dan pukul lg.
2. masukkan tepung, santan, perisa pandan dan pewarna, pukul lg hingga sebati
3. isikan kelapa putih dlm acuan, tekan sikit supaya mampat, tuangkann adunan dan kukus lebih kurang 7 minit.(sehingga masak)

selamat mencuba!!ngeeeee

p/s- mmg sedap..:-)

Mekasih kak ROS

2 comments:

SHIMA said...

sedapnyaaa...boleh la try. ayu la tu.

maCy said...

suka kuih ni. huu

copyright@2012-Aku Seorang MAMA-All Righted Reserved